søndag 22. mai 2011

Et Orkester

Det å leve, er et mirakel.
Føle smerte og sorg.
Føle et hjerte knuse, føles ut 
som glasskår kjære gjennom brystet.
Tårene vil trille nedover
ansiktet
og svir som syre.
Alt håp og liv vil føles tapt.

Det er da jeg ser opp mot stjernene.
Jeg ser de vakre perlene
skinne med varme.
Jeg føler trøst, som et vakkert
piano stykke
som forteller meg at jeg aldri må miste håpet.
Det gir meg styrke, som fiolinene
i bakgrunn.

En magi jeg ikke kan sett ord på,
som en fløyte som
leder musikkens gang.
Jeg føler meg som en fugl, som 
hersker over himmelen
med rytmiske vingeslag, som trommene
styrker sangen.

Jeg føler meg sterk og jeg vil aldri 
gi opp.
Gå hver sti som fører livet videre.
Og stjerne vil aldri gi meg opp,
slik som sangen aldri vil slutte og forbløffe
med sine vakre toner.

Og ikke minst, gir disse stjernene
en ny sjanse og 
soloppgangen gir meg nytt mot.
Som et orkester som fyller sangens toner,
og mine ører,
og gir et nytt liv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar